Ga naar de inhoud
Home » Hoe werkt het huren van LEGO®?

Hoe werkt het huren van LEGO®?

Account aanmaken om LEGO® te Huren

Een account aanmaken is zeer eenvoudig en is geheel gratis.
Wij rekenen als één van de weinige verhuurders geen verplichte abonnementskosten per jaar.

In je eigen account kan je eerdere bestellingen zien, facturen downloaden en de track-and-trace pagina openen zodat je altijd de zending kan volgen.
Ook kan je op deze pagina het retour etiket aanmaken als de transportbox per post verstuurd moet worden.
(Indien er geen verzendlabel in de transportbox toegevoegd is)

Wil je LEGO® huren en heb je een mooie set uitgezocht? Plaats deze dan in je winkelwagentje en vul alle gegevens in.

Tijdens het afrekenen kan je aangeven wanneer je de set wil afhalen of wil laten bezorgen.
Dit kan maximaal 8 dagen later zijn, de set is tot die datum gratis gereserveerd en zal op de gewenste datum bezorgd worden / klaar staan voor afhalen.

Wat zijn de kosten van het huren van LEGO®

– Huurprijs per week zoals vermeld bij de set (Bij langere huurperiodes gaat de weekprijs naar beneden)
– Borg (Afhankelijk van de set, indien van toepassing staat dit duidelijk vermeld bij de set.)
– Gratis afhalen in ‘s-Gravendeel (Gemeente Hoekschewaard)
– Verzendkosten GLS (€ 18,- voor bezorgen en retour zenden)

Gratis ophalen in ‘s-Gravendeel (Gemeente Hoekschewaard)

Je kan de set gratis afhalen in ‘s-Gravendeel (Gemeente Hoekschewaard) op werkdagen tussen 9:00 en 16:45 uur
Kies hiervoor in de winkelwagen voor afhalen.
Je ontvangt dan later de afhaalinstructies en routebeschrijving per e-mail.
Buiten deze tijden is ook mogelijk, informeer naar de mogelijkheden via Whatsapp.
De transportbox moet aan het einde van de huurperiode weer worden ingeleverd op de afhaallocatie in ‘s-Gravendeel

Maandag besteld voor 16:00 uur?
Dinsdag na 10:00 uur ophalen
Dinsdag besteld voor 16:00 uur?
Woensdag na 10:00 ophalen
Woensdag besteld voor 16:00 uur?
Donderdag na 10:00 uur ophalen
Donderdag besteld voor 16:00 uur?
Vrijdag na 10:00 uur ophalen
Vrijdag besteld voor 16:00 uur? 




Zaterdag na 10:00 uur ophalen
Zaterdag besteld?
Maandag na 13:00 uur ophalen 
Zondag besteld?
Maandag na 13:00 uur ophalen
* Buiten deze tijden in overleg mogelijk, neem daarvoor contact op via Whatsapp.
** Wacht zoiezo de afmelding via de e-mail in de gaten om te voorkomen dat de set nog niet gereed voor afhaling staat.

Verzenden en ontvangen van de LEGO® set via GLS

Nadat de bestelling geslaagd is versturen wij de LEGO® set via GLS in een stevige en verzegelde transportbox.
De boxen gaan 3 keer per week de deur namelijk op maandag, woensdag en vrijdag.
Zodra de box klaar staat voor afhaling ontvang je daarover een e-mail bericht.

Maandag bestellen:
Woensdag versturen met GLS (bezorging donderdag)
Dinsdag bestellen
Woensdag versturen met GLS (bezorging donderdag)
Woensdag bestellen
Vrijdag versturen met GLS (bezorging maandag)
Donderdag bestellen
Vrijdag versturen met GLS (Bezorging maandag)
Vrijdag bestellen
Maandag versturen met GLS (bezorging dinsdag)
Zaterdag bestellen
Maandag versturen met GLS (bezorging dinsdag)
Zondag bestellen (voor 16:00 uur)
Maandag versturen met GLS (bezorging dinsdag)

*Bij feestdagen verschuift de afhaal dag naar de volgende afhaal dag in het schema.
*Door drukte bij GLS kan het een dag langer duren voordat het pakket afgeleverd kan worden
*De dag van ontvangst is de datum dat de huurperiode in gaat.

Na ontvangst van de set gaat de huurperiode in van minimaal 1 week en maximaal 5 weken.
De ontvangstdatum van de set is de 1e dag van de huur periode.
Bijvoorbeeld: Je ontvangt de transportbox op vrijdag, dan is vrijdag de 1e dag waarin de huurperiode ingaat.
Heb je de set gehuurd voor 2 weken dan moet je de LEGO® set uiterlijk de vrijdag de week erna weer inleveren bij een GLS inleverpunt of op verhuurlocatie ‘s-Gravendeel.

Wat zit er allemaal in de transportbox

– Alle steentjes gesorteerd op kleur in bakjes en zakjes
– Bouwinstructies
– Map met daarin:
Vermiste onderdelen formulier
Spelregels huren
Algemene voorwaarden
GLS retourinstructies
Retouretiket GLS
– 3 (of meerdere) ty-rips voor het afsluiten van de transport box
– Indien van toepassing voldoende oplaadbare batterijen
– Brick seperator (Elementen Splitser)

Batterijen

Indien een LEGO® set aangedreven is door batterijen dan zitten er in de transportbox voldoende batterijen.
Deze batterijen zijn oplaadbaar en worden na elke verhuurperiode opgeladen.
Graag ontvangen wij de batterijen weer terug zodat wij de batterijen weer kunnen opladen voor de volgende huurder.

Langere periode nodig

Heb je een set gehuurd en je wilt deze langer huren dan vragen we je om contact op te nemen via de contactgegevens welke onderaan de pagina staan om de huurperiode te verlengen.
Via deze link kan er eenvoudig een extra periode worden toegevoegd.

Vermiste onderdelen

Kom je tijdens het bouwen erachter dat er onderdelen missen laat dit dan zo spoedig mogelijk weten zodat we kunnen zorg dragen dat de onderdelen aangevuld kunnen worden voor een volgende huurder danwel op kunnen sturen als het cruciale onderdelen zijn.
Gebruik hiervoor de contactgegevens onderop de site.
In elke transportbox zit een formulier VERMISTE ONDERDELEN welke ingevuld kan worden als er onderdelen vermist zijn.
Helaas gebeurd het regelmatig dat er onderdelen missen en dit niet gemeld is door de vorige huurders.
Heel vervelend maar door het invullen van het formulier houden we de sets compleet.

Afbreken

Nadat je klaar bent met bouwen en bewonderen vragen wij je om de set weer af te breken en deze in de bijbehorende bakjes te sorteren op kleur. 
Gebruik voor het afbreken nooit een mes, schaar of je tanden maar de meegeleverde brickseperator.
Laat de stickers op de steentjes zitten en sorteer de set weer zoals je deze gekregen hebt.

Retour sturen van de LEGO® Huurset

  • Maak de transportbox weer transport gereed door het plaatsen van de Ty-rips en het verwijderen van het oude verzendetiket.
  • Plak het bijgesloten retouretiket op de transportbox en lever deze in bij een GLS inleverpunt.
  • Zodra de transportbox is ingeleverd bij het GLS inleverpunt is de huur periode voorbij. (Wij ontvangen hier automatisch een e-mail van.)

Afhandeling bij terugkomst verhuurcentrum

De gehele set natellen is erg tijdrovend en daarom wegen wij de gehele set op gewicht en controleren wij de aantal bakken op kleur.
Ook controleren wij essentiële onderdelen zoals mini figs, motoren en bijzondere onderdelen.
Steekproefsgewijs controleren wij de onderdelen op juiste aantallen.

Wij gaan er echter vanuit dat de set op dezelfde wijze retour komt zoals je hem hebt ontvangen.
Indien er onderdelen missen dan horen wij dat graag zodat we deze kunnen aanvullen en teleurstellingen bij volgende huurders kunnen voorkomen.
Samen kunnen we op deze manier de LEGO® bouwsets compleet houden.

Waarborg (indien van toepassing)

Bij terugkomst van de set controleren wij deze op gewicht en cruciale onderdelen en storten wij de borg retour op hetzelfde rekeningnummer als waarmee betaald is. (Alleen als er borg betaald is)
Dit gaat via onze betaalpartner Mollie en duurt ongeveer 24 tot 48 uur dat de borg terug gestort is.

Veel plezier met bouwen 🙂
en bij vragen of opmerkingen kan je altijd contact opnemen

Selecteer een Afleverpunt